23 Nisan 2014 Çarşamba

Sizin ( Senin ) İçin


   "Saçımı süpürge ettim", "Yemedim yedirdim giymedim giydirdim", "Hayatımı sana adadım", "Senin için ne işleri geri çevirdim, kariyerimden vazgeçtim", "Ne yaptıysan senin için, çocuklarım için yaptım" vb. sözler insan hayatında çok duyulan ve söylenen sözlerdendir. Her insan en azından bu ve benzeri sözlerden en az birisin duymuş yada söylemiştir. Söylemiş olmakta duymuş olmakta çok acı veren durumlardır. Hem söylemek gereğini duymuş olmak hemde yapmış olmak ayrı ayrı kişinin hayatını kendi istediği şekilde değilde başkalarına endekslemiş olduğunu gösterir.

Sonra Başını Taşlara Vurma Hali

  Yapmış olmanın pişmanlık yaşamaya yetip de artacağı bir durumken birde bu fedakarlığı söyleme gereği hissetmek yapılan fedakarlığın karşılık bulmaması anlamına gelir bu dahada elem içerir. 

  "Vatan için ölmek kadar yaşamakta lazım" gibi bir söz vardır. Hayat felsefesinin bu fikir çerçevesinde olması gerektiğini düşünüyorum. Birisi için saçını süpürge etmek yerine hayatı saçın süpürge edilen kişiyle yaşanması lazım. Kişi için ölmek yerine onun için yaşamak lazım. Ailenin istediği mesleği yapmak yerine kendi istediğin mesleği yapıp ebeveynlerin cenazesinde şükür kurtuldum dememek gerekli. Keza aile fertleri de arkalarından böyle şeyler söylenmesini istemiyorlarsa ona göre davranmaları yerinde olacaktır.

  Atalarımız boşa konuşmaz. "Kızını dövmeyen dizini döver" lafı ailelerin görevleri olduğunu hatırlatıyor. Ama çerçevenin doğru çizilmesi gerektiğini unutmadan müdahale edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Sonuç olarak insan denilen varlık şartlara göre fikirleri değişen ve yönlendirilebilir bir canlıdır. Bu sebeple ayarını sağlamanın zor olduğu bir çizgi çizilerek hayata yön verilmeli. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder