23 Aralık 2012 Pazar

Aykut KOCAMAN İstifa



   Öğrenciliğimi bitirdiğim yıl iş hayatına başladım. Daha öncesinden de iş deneyimlerim vardı ama hiç birisi sorumluluk almamı gerektirecek tarzda işler değildi. Yani görev adamıydım denilebilir. O işlerede zaten gözlem yapmak amaçlı girmiştim. Ama okulum bittikten sonra başladığım işimde çok ciddi sorumluklar aldım. Hemde hiç bilmediğim konularla ilgili. Evet hiç bilmediğim konularla ilgili. Ve sorumluluklarımın üstesinden her seferinde övgü, maddi imkanlar ve öz güven kazanarak geldim.

   Yazıya kendimi överek başlamış oldum bu arada. Ama elbette amacım bu değil. İnşaat sektöründe ve sahada yani şantiyelerde çalışan birisi olarak sık sık ekip, şirket ve şehir değiştirdim. Yani değişimi, yeni başlangıçları ve mücadeleyi iyi bilirim. Kendimi övmeye devam ediyorum galiba. ( Bu arada ciddi başarısızlıklarımda var. )

  Geleyim kendimi bu kadar neden övdüğüm konusuna, kısa ama dolu dolu geçmiş iş hayatı geçmişimde öğrendiğim en önemli olgu: kitlelere yön veriyor, ekip yönetiyor veya kişilerin performansına göre başarınız şekilleniyorsa sözlerinize dikkat etmelisiniz. Sık sık dahi demeyeceğim, çok çok çok nadiren söylem değiştirmeli, planlarınızı baştan yapmalı ve olasılıklar doğrultusunda değişebilecek bir yapıya sahip olmalısınız. Elbette işin psikoloji, sağlık, dış şartlar gibi değişkenleride olacaktır. Ama bu durum iyi bir gözlemci olmanız, hızlı kararlar verebilmeniz ve sorumluluk alabilmeniz gerekliliklerini değiştirmez. Tabi bulunulan mevki için eğitim ve deneyim gibi özelliklerin zaten var olduğunu varsayıyorum.
Övünülecek Yıllar
   Bütün bu bilgiler ışığında sözü Aykut KOCAMAN ve Aziz YILDIRIM'a getirmek istiyorum. Aykut hoca tam rakam veremeyeceğim ama birkaç kez istifa etme girişiminde bulundu. Dün akşam itibariyle tekrar istifa ettiğini dile gitirdi. Ve anlaşılan yine istifası kabul edilmeyecek ve görevine devam edecek. Ama öyle olmaz işte. Yönettiğin oyuncuların, arkanda duran yönetimin ve seni destekleyen taraftarın kafasında soru işareti oluşturursun. Tekrar gitmeyeceğine nasıl inanacaklar. Galibeyete ve başarıya inandığına, işini sevdiğine nasıl inanacaklar. Seni nasıl takip edecekler. Olmaz Aykut hoca. Bu kez sözünün arkasında durmalısın. Zira artık sözünün bir ağırlığı kalmadı.

 
Kaçıncı İstifa

   Evet Aykut KOCAMAN Fenerbahçe futbol takımına oyuncu ve teknik direktör olarak hizmet etmiştir. Kendisi saygıyı hakeden bir kişiliğe sahiptir. Terlettiği formayı hak eden bir sporcu olmuştur. Başarılarılarda büyük payları vardır. Fenerbahçe'nin evladıdır, duygusal davranacak kişilerdendir. Yani tüm hakkının teslim edilmesi gerekmektedir. Alex'in ayrılışı olması gereken en kötü şekilde gerçekleşti Aykut benzer duruma düşürülmemelidir. Ama yıprandığı yeter, daha fazlası herkes için kötüdür.

Evinde Hissetmek
   Aziz YILDIRIM içinde Raul José Trindade Meireles olayında yine Aykut hoca benzeri bir durum söz konusu oldu. Önceden yapılan: havuzdan çıkarız, Türkiye'yi sarsacak belgeleri açıklarız, namus davamız gibi arkasında durulmayan ama çok ciddi şekilde gündemde tutulan ösylemler yine Aziz Başkan tarafından dile getirildi. Koyu bir Fenerbahçe Spor Klübü ( yani sadece futbol değil ) taraftarı olarak yönetimimizin, taraftar gruplarımızın, başkanımızın yada teknik kadromuzun artık ne söylediğine daha fazla dikkat etmesini ve arkasında durmasını istiyorum. Zira böyle bir CUMHURİYET olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder