24 Aralık 2012 Pazartesi

Adalet İstiyorum


  Aslında adalet istemek için öncelikle adaletin ne olduğu ile ilgili bir yazı yazmam gerekli. Lakin katliam yine anılamadı haberini görünce vakti zamanında Ermeni meselesi için yazdığım yazıda olduğu gibi hiddetlendim. Şiddet içeren bir hiddetlenme değildi ama bu ülkede aciz kişilerin başkaları adına konuşabilmerine dayanamıyorum artık.

Adalet


  Maraş olayları, Kürt meselesi veya Ermeni sorunu hangisinden başlamak isterseniz. Bu ülkede azınlık olmak gerçekten zor. Acı çektirirler, haklarınızı yok sayarlar belkide mallarınıza el koyarlar. Ama azınlıkların en üst düzey yerlerde bulunmalarına, kazanç elde etmelerine ve en önemlisi baskın çıkmalarına müsade ederler. Ve üst düzey o kişiler kendi değirmenlerine su taşımak dışında pekte bir şey yapmadılar. Danışıklı dövüş yapılıyorda denilebilir.

  Örneklerle açıklamak istiyorum. Şimdi ben bu güne kadar hiç bir askerimizin şehir düştüğü yerde anılması için eylem yapmak isteyenlere rastlamadım. Kimse Diyarbakır'a gidip Türk milliyetçiliği yapmaya çalışmamıştır. Kimse gidip bu bölgelerde Kürtleri kışkırtmamışlardır. Neden peki? Bence çok açık bir cevabı var: saygı. Hadi oradan diyebilirsiniz. Ama ben Ege bölgesinde büyümüş birisi olarak hiçbir Kürt göçmenin işinde gücünde olduğu sürece dışlandığını görmedim. Adana da okuduğum yıllarda da Türk vatandaşları kışkırtan eylemler olmadıkça her türlü ifade özgürlüğünü kullandıklarını bizzat yaşadım. Hatta hocalarımdan birisini eylemlerde yer aldığını görmüşlüğüm vardır.

Maraş Olayları


  Peki bu şu demek midir? Kürtlere şiddet uygulanmadı gereksiz bir eylem içerisindeler. Elbette hayır. Yanlış politikalar, görmezden gelmeler, aşşağılamalar olmuştur. Ama aynı süreçte bu bölgelerde ki diğer kültürlerin yok sayıldığı bizzat Kürtler tarafından yok sayıldığı da unutulmasın. Zira bu bölgeler araplar ve pek çok farklı kültürden insanla adeta kaynamaktadır. Şu anda bu konu çok daha şiddetle artmaktadır. Bu bölgede ki Hiristiyan vatandaşların durumlarını düşünen olduğunu sanmıyorum. Sadece çevre ülkelerde vuku bulan olaylar neticesinde Kürtlerin ön plana çıkmaları ve diğerlerini yok saymaları durumu var.

  Konuyu Kürtleri suçlamaya dönüştürmeyelim. Herkes haddini bilecek şeklinede çevirmeyelim. Sadece artık azınlıkların haklarını teslim edelim. Ve azınlıklarında provoke edici eylemlerden uzak durmalarını sağlayalım. Adalet böyle gerçekleşir ancak. En öneliside basiretsiz liderlerden, düşünce adamlarından yada öncü kişilerden kurtulalım ki barış sağlansın artık.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder