11 Kasım 2011 Cuma

Zabıta Ne İş Yapar _?

Dün memleketim olan Denizli ili Buldan ilçesindeydim. Çok sevdiğim çay bahçelerinden birisinde yine çok sevdiğim ilçeme özgü odun ateşinde pişirilen simit, çay ve gazete keyfi yapıyordum. Saat öğleden önce 10 sularıydı. Perşembe günü ilçenin genel pazar kurulum günü olduğu için kalabalıktı. Zira köylerden gelenlerin en yoğun olduğu gün bu gündür. Zaten tatil yörelerini andıran bir havası olduğu için insanların park bahçe sefalarıda normal şartların üstündedir.

Neyse bahsetmeyi düşündüğüm konu hemen yan masada oturan 4 kişi. Bu kişiler zabıta formaları giymiş ve pazar olduğu için işlerinin yoğun olması gereken kişiler. Zira daha sonra dolaştığım pazar yerinde makbuz kesip para topladıklarını gördüm.


Burada değineceğim ilk konu pekçok ülkenin mali sıkıntılar yaşarken ülkemizde böyle atıl bir çalışma düzeni olmasına rağmen işlerin çokta kötü olmayışı. Çünkü daha az kişinin yapabileceği gibi görünen işlerin ülkemizde ne kadar çok olduğu verdiğim örnektende ortada. Ama böyle olması gereklidir o konu başka bir yazıya kalsın. İtiraz etmiyorum bu duruma sadece ekonomileri bozulmuş olan onca ülkede acaba nasıl bir çarpık düzen varda işler bu kadar kötüye gitti?

Diğer konu ise kulak misafiri olduğum 4 kamu çalışanı ülkemizde yapılmakta olan atılımın hamlelerinden bahsetmekteydiler. Tren yolları, kara yolları ve ucuzlayan teknolojik aletler gibi. Ülkenin ne kadar geliştiğini konuşan bu insanların kendileride neden birşeyleri değiştirmek geliştirmek istemezler diye düşünmeden edemiyorum doğrusu.

PS1: Dikkatimi bu konuları düşünmeye verdiğim içinmidir bilmem ilk bardağımı üstüme döktüm.

PS2: Zabıta çalışanları hesabı öderken ilk gelen çaylar soğuktu, sonrakiler sıcaktı, çağırınca gelmedin, tabakta şeker yoktu, bardak yarımdı gibi ipe un serercesine ödemede kısıtlamalar yaptılar. Buda ülkemin güzelliklerinden bir başkası...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder