14 Ekim 2011 Cuma

Geçte Olsa

Bu yazıyı cep telefonumdan yazıyor olmayı maharet olarak değil ama teknolojiyi geçte olsa yakaladığımı aktarmak adına yazıyorum. Meyer hayat ne kadar değişmiş. Hayat ne kadar basitleşmiş aynı zamanda zorlaşmış.

Basitleşmiş; bilgiye ulaşım çok kolaylaşmış. Mesela benim öğrencilik yıllarımda kontrolkalemi adındaki foruma davet edilmeden üye olamıyordunuz. Şimdi ise üye çekmeye çalışıyorlar. Nereden nereye. Keza her türlü bilgi internetin, iş hayatinin yada fuarların etkinliklerinde mevcut. İsteyen istediği kadar alabiliyor. Okula yeni başladığımız vakitlerde hocalarımızdan birisi " Burada aldığınız eğitimle en fazla iki yıl mühendislik yapabilirsiniz" demişti. Ne kadar haklı olduğunu görmek bazen az sonra bahsedeceğim zor kısmın sahada zorlasacagini işaret ediyor. Bu arada hocam sözlerine şöyle devam ederdi " Kendi kendinize öğrenmeyi öğrenmelisiniz.". Ne kadarını uyguluyorum bu tarihi tavsiyelerin sık sık düşünüyorum.

Zor kısma gelirsek; artık bilginin degeri ölçüm sekli bakımından değişiyor. Bilgi o kadar çoğaldı ki hangisinin isine yarayacağını bilmek bile bir iş oldu ve değerli bir özellikte. Deneyime olan saygım sonsuz ama artık eski olmak kötü olmasada iyi bir özellikte değil. Genc olmak bilgili olmak bahsettigim onca imkan sayesinde deneyimli olmasalar deneyimli kisilerden destek ve yardım alan sayesinde üstesinden gelinebilir bir olgu oldu. Yani yarışın şartları değişti. İyi donanimli bir yeni mezun hemen ensenizde olabiliyor.

Bu hem iyi hemden kötü. Ama sonuçta hocamın tespitine donüyorum, kendi kendine öğrenmeyi öğrenmek şart. Hadi kolay gelsin o halde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder