13 Eylül 2011 Salı

İfade Özgürlüğü

Ben herhangi bir siyasi partiyi, sivil toplum örgütünü yada kişiyi destekleyen propagandasını yapan birisi değilim. Bu benim hayat tarzımada aykırı. Hak ettiği desteği ve övgüyü veriyorum bunuda belirteyim. Mesela benim bugün yazmamda temelleri atan EkonomiTürk sitesi. Yani iyi yada kötü eleştiririm herşeyi. Ama bunu yaparken insanların anlayabileceği, yasaların el verdiği ve belgesiz evraksız bir şekilde suçlayarak yapmam. Öveceksemde yereceksemde bir dayanağa ihtiyacım vardır.

Yani insan her düşündüğünü söyleyemez. İfade özgürlüğü aklından geçeni dilinin seslendirmesi değildir. Biz ifade özgürlüğünü ağzına geleni söylemek olarak anlamışız. Neden biz diyorum: Radikal gazetesinin uzun bir süre bir numarası olmuş, şimdide Hürriyette yazan İsmet Berkan ın bugün ki yazısını görünce böyle demek istedim. Sözde akil insanlar. Lafı uzatmayayım: İnternet andıcı ve Oda tv davaları arasında ki farklardan bahsetmiş yazar. 17. maddeyi okumanız yeterli olacaktır. Tamamını okusanız bir gazeteci kendi imkanlarını kullanarak istediğini dile getirebilir ama devletin gücü ve parasını kullanarak yapamaz. Yani bir vatandaş çıkıp bu ülkeyi böleceğim diyorsa bu özgürlük. Ama Selehattin Demirtaş çıkıp söylerse suç. Ya ben sana ne diyeyim.

Neyse konu yine Kürt vatandaşlarımızın yaptıklarına yada yaptırıldıklarına geldi. Çok basit anlatacağım. Ben Kürt vatandaşların hak ve özgürlüklerinin yasalarla çerçevelendirilmesini, belirlenmesini istiyorum. Ama en önemlisi bu noktadan sonra bu yasalara uymayanlar hakkında yok öyle çocuktu, bilmiyordu, geçiş süreciydi lafları istemiyorum. Hele o saatten sonra ülkenin bir kısmını zaten mahvettikleri yetmiyormuş gibi birde batısı etkileri altına almalarına izin verilmemesini istiyorum.

Sakın yazdıklarım yanlış anlaşılmasın. Benim onlarca Kürt arkadaşım var. Bu düşüncelerimi onlarada aktarıyorum. Bu vatandaşlarımıza yapılan zulümleride kabul ediyorum. Karşılıklı hataların varlığı yatsınamaz. Ben bir Türk vatandaşı olarak eğer bu olaylar bitecekse yasalarda Kürt kelimesinin yer alması hiç önemli değil. Neyse konuyu dağıttım.

Şimdi vaktim yok ama mutlaka belgeleri ile dünyanın geri kalanında ifade özgürlüğü nasıl aktaracağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder