13 Aralık 2010 Pazartesi

Marka nasıl yaratılır

Dünyada kola konusunda piyasayı domine eden iki firma var; pepsi ve coca. Bu iki firmanın arasında ki en belirgin özellikleri reklam politikaları. Pepsi genel olarak ünlüleri ve gündemdeki konuları ve kişileri dahil etmekte reklamlarına ve insanları bak oda pepsi içiyor şeklinde etkilemeye çalışmakta. Ama coca şirketi öyle değil. Sıradan kişilerin ve genel hislerin işlendiği reklamlar yayınlanmakta. Dünyayı bilmiyorum ama Türkiye de coca şirketini satışlarının daha iyi olduğunu biliyorum. Bunları neden anlattığıma gelince yükselen bir

değerimiz var; Türk Hava Yolları ( THY ) ve onun izlediği reklam politikası.

Önce haberi vereyim; THY Kobe Bryant ile anlaşmış. Bence iyi bir tercih olmuş. Gerçi anonim şirketi olsada devlet kuruluşu sayılan bir şirketin nereye ne kadar para harcadığı ve verimliliği tartışılmalı. O yüzden konuyu incelemek şart.

Sadece Kobe Bryant değil tabi; Barcelona sponsorluğu, Euroleague'e ismini vermesi,

Kevin Costner'in reklam filminde oynaması, bunlar hep giderleri ve gelirleri sorgulanması gereken teşebbüsler. Tıpkı
Olmayınca Olmuyor İşte yazımda belirttiğim gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder