9 Aralık 2010 Perşembe

Bildiklerim

Ayrılıklar gibi bazı şeyleri bitirmekte zor. Bir işi, ödevi, arkadaşlığı ... Son günlerde iki olguyu birden bitirmeye çalışmaktayım. Ve bu yüzden çektiğim ızdırap en az iki katına çıkmış durumda.

İlki mevcut inşaatımızı bitiriyor olmamızdan kaynaklanan kabul sürecimiz. Çeşitli şantiyelerde bulunmuş olmama rağmen herhangi bir işi teslim etmemiştim. Ve şimdi anlıyorum ki nasılki bir şantiyeyi kurmak ve başlamak zorsa bitirmekte en az o kadar zor. Gerçi sürecin böyle ilerlemesinde benim elimde olmayan etkenlerde söz konusu ama sorumlu kişi olarak sıkıntıların çaresini üretmesi gereken adres konumundayım. Daha deneyimli arkadaşların sözleri ile; " Bir şekilde biter ". Bende inşallah demek istiyorum.

İkincisi uzun süredir git-gel yaptığım ve artık kararlarımın olgunlaştığı şirketim hakkında. Öğrenciliğim süresince iletişime geçtiğim çalışan arkadaşlarım tanıdıklarım hep ilk işimin çok önemli olduğunu vurgularlardı. Şimdi ne demek istediklerini anlayabiliyorum. Sektör değiştirmek o kadarda kolay değilmiş. Kurumsal şirketler, işlerin yürüyüşü, yeni şirketlere geçiş konusunda takip ettiğim sitelerden çok iyi bir bilgi birikimine sahibim. Buları laf olsun diye söylemiyorum. Temelde izlenmesi gereken yol çok basit;

1- ) Mevcut işinden memnun değil misin emin ol.
2- ) Aynı sektörde mi, benzer bir sektörde mi, yoksa bam başka bir alanda mı çalışmak istiyorsun.
3- ) Nasıl bir yapının içerisinde olmayı hayal ediyorsun. Yani şirketin yapısı, görev dağılımı, kurumsal yapısı gibi olgular.
4- ) Hangi dönemlerde yeni iş hacmi daha yüksek.
5- ) İş değiştirirken ara vermek istiyormusun.

Eğer bu sorulara içtenlikle cevap verebiliyorsa kişi artık iş aramaya hazır demektir. Birde iş değiştirirken işsiz konumunda değilde mevcut bir işte çalışıyor olmak çok önemki. Yani planları önceden yapmak gerekli. Bende bildiklerim doğrultusunda kararlar verdim. Hadi hayırlısı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder