1 Kasım 2010 Pazartesi

ADSIZ....

insanları tanımak mı hiç sanmıyorum, cigerini bilirim dedigin kişiyi bile aslında hiç tanımıyor olabileceginizi iddaa etsem? kim itiraz edebilir ki!..
Var mı hayatta kendim kadar iyi tanırım, her anını , her düşündügünü, aklından geçenleri , olaylara verebilecegi tepkileri bile kestirebilirim diye emin olduğunuz insanlar? Bir düşünelim bakalım , ne kadar zamandır tanıyor olabilirsiniz onları? Ya da zamanın bir önemi var mıdır kişiyi tanıyor olabilecegini düşünmekte.. Ne kadar sürer mesela 6 ay , 1 yıl , kimine göre 10 dakikada. Öyle ya çağımızda müneccimlik yapmak gibi kişinin bir ömrünü , tecrübesini , hayat hikayesini tek sayfa kağıt parçası üzerinde özetleyip adına CV dedigimiz , hayatımızda yeni bir döneme girmemizi saglayacak, iş başvurularında kendimizi tanıttığımız kagıt parçasını incelemek 5 dk. , önemli bir pozisyon için bile alınacak personel ile yapılacak mülakat ise en fazla 30 dakika..Aaaa lütfen, bir kişiyi işe alırken onunla evlenmeye karar verecek kadar çok iyi tanımamız da gerekmiyor ya, ayrıca mülakatlarda geçen süre profesyonel bir insan kaynakları uzmanı tarafından gerçekleştirildiğinde gayet yeterli bir süreç olabilir diye içinizden geçiriyor olabilirsiniz. Kesinlikle doğruluk payına bende katılıyorum. Ama dediginiz gibi gerçekten bu işin profesyonel kişiler tarafından, profesyonelliğe uygun koşullarda yapıldıgına inandıgımız sürece. Malesef güzel ülkemde iş başına geçen , hemde gerçekten önemli pozisyonlara geçen insanlarımızı çoğu, ya patronun akrabasıdır - iş ile uzaktan yakından alakası olmasa dahi- ya da yüksek yerlerde tanıdıkları olan önemli şahsiyetlerdir!.. Degil mi ama bana arkadaşını söyle , sana kim oldugunu söyleyeyim sözüne mutabık kalınıyor zannımca..
Neyse gelelim gerçek hayatta , iş ortamında, ailenizin içinde, arkadaşlarınızın arasında, dostlarım dediginiz kişilerde var mı gerçekten sonsuz güvenip , gerçekten çok iyi tanırım , her halini bilirim diyebilecegimiz şahıslar..
Onları da geçtim, ben en çok iki yüzlü olabilen insanları anlayıp, çözemedim bir türlü. İnsan bünyesi nasıl kaldırabiliyor yüzüne gülüp, arkandan sülalene rahmet okuyabilecek kadar aşağılık bir yapıyı ya..Rabbim bizi böyle kişilikler olalım diye yaratmamıştır eminim ki!... burdan da anlaşılacağı üzere dürüstlük zor bir erdem olmuş vesselam... Bir insan kendi çıkarları uğruna nasıl olabiliyor da bu kadar çirkinleşebiliyor anlayabildigimde bu konuyu da ayrı bir yazımda detaylandırarak paylaşmayı istiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder