27 Ekim 2010 Çarşamba

Güzel Ülkem

Ülkemizde her yıl büçte düzenlenir. Çetin Altan ın ara sıra değindiği gibi kimsenin umrunda da olmaz ama. Kimin ne kadar harcayacağı neye harcayacağı hiç bilinmez bu sayede. Ve bu bütçe oluşturulurken bir kalemide para cezalarına ayırmaktalar. Yani bütçede gelir kalemi olarak para cezaları diye bir ibare var. Gelişmiş - gelişmekte olan - geri kalmış hiç fark etmez başka ülkede varmı bilmiyorum gerçi bilmekte istemiyorum çünkü ben oralarda değil burada yaşıyorum ve " böyle iş olurmu arkadaş demek istiyorum ".

Dikkat ceza yiyebilirsiniz diye uyaran bir haber konuyu aktarmakta. Gülermisin ağlarmısın. Şimdiye kadar 3.4 milyar lira olmuş cezalar, bütçede 5.4 müş aradaki farkın kapanması için cezalara hız verilecekmiş. Yani diyorlar ki şimdiye kadar göz yumduk ama kotamızı dolduramadığımız için artık ensenizdeyiz. Şimdiye kadar yaptığınızı yaptınız artık dikkatli olun diyorlar. En iyi kaynakta trafik cezalarıymış. Arabası olanlar dikkat.

Böylesi bir davranış 3 yılda 2. kez vergi affı yapan merkezi yönetim için pekte şaşılacak bir durum değil esasında. Bakan yada bakanların çıkacak demelerine rağmen çıkmayan Mali Kuralda olduğu gibi çıkmayacak denilen vergi affıda vergi barışı, yeniden yapılandırma gibi süslenen bir şekilde yine gündemde. Verdiğim bağlantıda da belirtildiği gibi bakan yada bakanların yok demesine rağmen parti kadrolarında yer alanlar tarafından aylar öncesinden garantisi alınmış durumda hemde. EkonomiTürk ten Varlık barışı nedir ve Vergi haftası yazılarıda konuyla ilişkili güzel yazılar. Bu noktadan sonra söylenecek en güzel şey; Güzel ülkem ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder