22 Ekim 2010 Cuma

dostluklar....

dost dost diye nice nicesine sarıldım.

benim sadık yarim kara topraktır.

Dostluk : zor bir kelime , yüklü bir anlam içeriği arz eder herkesce. Kime sorsak ne kadar önemli ve gerekli olduğu konusunda hem fikirdir degil mi? Peki ne kadar değer verilir , ne kadar vakit ve emek harcanır onlar için, ya da sayısı kaçtır bir kişinin hayatında. 3 - 5 - toplasan çıkar mı 10 kişi? Yeri gelir akrabadan daha değerlidir denilir, yeri gelir dost için çiğ tavuk yenilir atasözündeki gibi türlü zorluklara katlanılabilinir bir dost için... Peki sizce günümüzde gerçek dostluk var mıdır diye bir konu atsak ortaya? Türlü türlü cevaplar gelecektir eminim. Bir kamuoyu araştırması yapılması gerekibilir bilimsel veriler için ama benim kanaatim bu zamanda kimse kimseye güvenmez, tabiri caizse : kimsenin canı gönülden dostu yoktur gibi cevapların çıkma olasılıgı çok yüksek olacaktır...Peki o zaman nasıl kazanılır dostluklar? Nasıl olmalıdır ki bu kadar zorlaşmış, hayatta önemsedigimiz degerlerden olan bir konu... Belli başlı genel geçerliliği olan kuralları yazılabilinir mi mesela... Yoksa gerçekten en sadık dost insana kara toprak mıdır Üstad Aşık Veysel'in de dediği gibi... Kimilerimiz ilişkilerin dostluktan ziyade çıkar ilişkisine dönüştüğünü düşünürken ,bir yerlerde gerçek dostlugu yaşayan ve var olduguna yürekten yaşayarak inanlar oldugu kanaatindeyim, yaşayan birine kendimi örnek vererek...

Bence dostların birbirinden beklediği normal insan ilişkilerinde de olmasını istedigimiz, bekledigimiz diyemiyorum çünkü beklediğimizle kalacagımıza eminim, Güven , Saygı , Sevgi, İlgi gibi kelime olarak basit , ama hayat kurtaran,anlamı büyük , uygulaması zor insani duygulardır..En önemlisi bunları yaparken insanın asla karşılığında bir beklentisinin olmamasıdır...Sanırım herkese zor gelen kısmı da burası zaten... Hem inanıyorum ki insan hayatına kattığı dost sayısını arttırdığı ölçüde , yaşamındaki huzuru ve mutlulugu kat be kat artacaktır. Herkesin hayatındaki dostlarına biraz daha zaman ayırıp , onlarla birlikte mutlulugunun arttıgını görmesini temenni ediyorum...

Hayatımdaki dostlarıma da benimle birlikte aglayıp benimle birlikte gülebildikleri, en zor anlarımda bile kendimi yanlız hissettirmedikleri için teşekkürlerimi bir borç biliyorum.... Zira herkes benim kadar şanslı olmuyor. Düşündüm de iyiki yollarımız kesişmiş, iyi ki tanıma fırsatı bulmuşum sizleri...



4 yorum:

  1. hoşgeldin aramıza DOST diye başlayalım söze o halde :=)). Güzel yazı olmuş. 21. yy ın belkide en büyük sorunlarından birisi " yanlız ölmek ". Dediğin gibi ne kadar dotumuz var ki şu dünyada. Tekrar hoşgeldin...

    YanıtlaSil
  2. hoşgördüm, hoşbuldum.. çok teşekkür ederim Dost..geldigim için çok mutluyum..ilk yazımı begenmen ayrıca mutlu etti beni:)) o kadar da vahim olmaz inşallah durumumuz kimse Yalnız ölmesin diyorum. ve tekrar teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle hoşgeldin diyorum. İlk yazının dostluk üzerine olması çok hoş. Yazında kendime dair çok şey buldum. Eline sağlık.Güzel olmuş.Dostluklarının uzun soluklu olması dileğimle ve daha güzel yazılarında daha sık görüşmek umuduyla...

    YanıtlaSil
  4. çok teşk. ederim. senin gibi duygu ve düşünceleri öyle güzel bir dille anlatabilen birinin ilk yazımı begenmesi ve kendinden birşeyler bulabilmesi çok ümitlendirdi beni..iyi dilekleriniz ve destekleriniz için ayrıca teşk. inş. daha güzel yazılarla aranızda olmak dilegiyle..

    YanıtlaSil