24 Eylül 2010 Cuma

DÜDÜKLÜNÜN MARİFETİ...

Sabah kalktım. Hazırlandım işe gitmek için. Birden aklıma geldi akşama ne yapacağım. koydum hemen nohutları suya. Yanına da pilav iyi gider diye düşündüm. Böylelikle çıktım evden. İşimi bitirip geldim eve. Sıra yemekteydi. Baktım sabah koyduğum nohutlara, tam da istediğim gibi şişmişlerdi.Onları haşlamaktı ilk iş.
İlk defa kullanacaktım düdüklü tencereyi. Bu yüzden tereddüt ediyordum. Keza hakkında hiç iyi şeyler duymamıştım. Arkadaşıma sordum nasıl kullanılacağını, tarif etmişti bana. Onun söylediği şekilde koymuştum içine nohutları . Açtım ocağın altını. Beklemeye koyuldum.
Yaklaşık kırk dakika sonra haşlandığını düşünerek kapattım altını ocağın. Ve düdüğünü kaldırdım tencerenin. Tıslamasını bitirince açmaya çalıştım tencerenin ağzını. Neden telaş yaptıysam? Başıma gelecek ya ondan sabırsız davrandım. Bir yandan kapağı açmaya çalışıyorum bir yandan da arkadaşıma sesleniyorum bu tencereyi nasıl açıcaz diye.
O odadan mutfağa gelinceye kadar ben çoktan açmıştım kapağını. Açtığımla suyun üstüme sıçraması bir olmuştu. Tabi anında haşlamıştı beni. Hiç affı yoktu insafsızın. Canım o kadar yanmıştı ki. Anlatmam mümkünn değil. Hemen buza sarıldım. O kadar çabuk eridiki koyduğum buzlar gözlerime inanamadım. Derisi büzülmüştü bacağımın. İçten içe sızlıyordu. Hemen yanık kremi sürdüm ama dokunamıyordum ki.
Ağlamadım, hiç bağırıp çığlık atmadım. Hatta güldüm kendime, kendi halime. Nasıl böyle bir aptallık yapabildiğime.
Ama canım fena yanıyordu. Doktora gittik. Pansuman ettirdik.Allahtan önemli bi şey değildi. Ucuz atlatmıştım. Düdüklü bana kıyak geçmişti bu sefer.
Bir şeyi fark etmiştim bu olayda. Ağrıya acıya oldukça dayanıklıymışım. Meğer ben neymişim.
Bu arada nohutların akibetini merak ettiyseniz o kadar güzel haşlanmışlar.O kadar marifetli ki düdüklümüz; hem beni hem de nohutu çok güzel haşladı. Tadı damağımızda kaldı doğrusu...:):)

1 yorum:

  1. öncelikle geçmiş sonrada afiyet olsun :=))

    iyi olman güzel. Ama pekte ders almışa benzemiyorsun. nede olsa acıya dayanıklıyım havaları sezinledim...

    YanıtlaSil