1 Ağustos 2010 Pazar

Plan

Hayatımı genelde planlamaya çalışırım. Ama bu planlama yarın ne yapacağım, akşam ne yiyeceğim yada haftasonu nereye gideceğim şeklinde değilde ulaşmak istediğim konuma giden adımları belirleyip sağlam bir şekilde o adımları gerçekleştirmek. Elbette haftasonu yada akşam ne yapacağımı düşünüyorum ama benim için bunlar planlama değil. Yada planlama benim için orta-uzun vadede ki hedeflerdir.

Bu şekilde yaşamak istememin temel nedenlerinden birisi her dakikası hesaplanmış tam bir robot hayatından uzak durmamdır. Ne kadar övgüyle bahsedilsede alman disiplini şeklinde bir hayat yaşamak istemem. Ama hayatında öbür dünya için bir sınav yeri olduğunu yani bir gayesinin olduğunuda düşünürsek, dünyevi bir amacınında olmasının gerekliliği ortada. Ve belli bir güzergayta bu hedefe doğru ilerlemek en doğrusu diye düşünüyorum.

Buraya kadar kendi hayatım için düşüncelerimi aktardım. Yani birey olarak yapılabileceklerden bir örnekleme vermeye çalıştım. İnsanoğlunun bir arada yaşadığını bireyden aile, aileden de topluma kadar farklı kesimleri oluşturduğunu düşünürsek bu insan örgütlenmeleri için bir birinden farklı planlama ve yönetim şekilleri gerekmektedir. Bu alanda söyleyecek çok şey var. Zira Sosyoloji bu konularda araştırma yapan ve önerilerde bulunan bir bilim dalı.

Benim bir örnekle bahsetmek istediğim ülkemizde bizi yönetenlerin planlama yöntemleri. haberin bağlantısı, iyi ( gülmeler _!!! ) okumalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder