6 Mayıs 2010 Perşembe

Peki ne yapsın bu çocuklar _?



Aynı gün içinde çocuk gelişimi ile ilgili iki farklı haberle karşılaştım. İlki çocuk yaşta çok televizyon izlemek matematik konusunda yetersiz olmaya sebep teşkil etmekteymiş. İkincisi resim boyama çocuğun yaratıcılığını engelliyormuş bilgilerini aktarıyordu. Hadi televizyonu anladım hazıra alıştıyor olabilir zihni. Sosyallikten, fiziksel aktivitelerden de uzaklaştırıyor olabilir. Ama ben boyama kitaplarının çocuk zekasına çok katkı sağladığını sanıyordum. Hatta yeğenime sadece karalasın diye defter ve boyama kitabı ile çeşit çeşit kalem ve boya almıştım. Ne yani onların hepsi yalanmıydı. Şimdi benim yiyenim matematikten anlamyacakmı _?? Öle olursa hayatta işinin zor olacağı ortada. Zira matematiksiz bir yaşam düşünülemez.


Asıl önemli olan onu yapma bunu yapma demek değil elbette. Bu çocuklar ne yapacak o halde sorusuna cevap vermektir. Televizyon izleme, resim kitabı boyama peki ne yapacak bu kreşteki çocuklar. Benim için merak konusu. Sonra yaptıkları nasıl etkileyecek gelişimlerini. Ve bugün iyi olduğu idda edilen yada sanılan bir uygulamanın iki yıl sonra yine bir araştırma neticesinde olumsuz etki içeriyor diye bir haber okumayacağımızı nereden bileceğim. Çocuk olmakta ne zor işmiş, birde yetişkinler çocuk olmak isterler hatta içlerinde ki çocuğu öldürmediklerini idda ederler. Vay onların hallerine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder