24 Mayıs 2010 Pazartesi

Hakkını Ara

Haksızlığa uğrayan bir Türkiyelinin vereceği ilk tepki " Burası Türkiye olur böyle şeyler " dir. Ve genel olarak uğradığı haksızlığa karşı herhangi bir kişi yada kuruma başvurmaz. Normal şartlarda normal bir insanın yapması gereken polis, sivil dernekler yada devlet temsilcilerine başvurmaktır. Bu başvurunun sonucunda da sorumlu kişiler hak ettikleri cezayı yada ikazı alırlar. Tabi bu normal bir ülkede normal bir vatandaş için geçerli. Güzel ülkemde ise yukarıda da bahsettiğim gibi burası Türkiye yapacak bir şey yok mantığı hakimdir. Ve bu mantığın yerleşmesi polise yada başka bir yere gitsen ne olacak, ilgilenmezler hatta komik duruma düşersin düşüncesidir. Bu durum herkesin ortak savunmasıdır uğradıkları haksızlığa tepki göstermemekte.

Bu düşüncelerin yersiz olduğunu ispatlayan olayları ben bizzat yaşadığımı belirtmek isterim ve yaşanmış olayları aktaran turist kazıklayan taksici haberini de okuyabilirsiniz. Haberde kendisini kazıklamak isteyen taksiciye istediği parayı veren ama taksiden indikten sonra aracın plakasını alıp emniyet yetkililerine verip mağduriyetini aktaran Kanadalı bir turistten bahsediliyor. Yani düşünce olarak haksızlıklara tahammülünüz yok ve itiraz etme hakkınızı kendinizde görüyorsanız yani böyle bir toplumda yaşıyorsanız vereceğiniz tepki ortada. Böyle bir habere ülkem vatandaşları tarafından verilecek tepki " onlar turist ve yabancı " polis ve diğer yetkililer onların sonlarına daha yapıcı yaklaşıyorlar olacaktır . Ama öyle değil. Verdiğim linkteki yazının devamında inşaat mühendisi olan bir Türk vatandaşının takside tüm ikazlarına ve dile getirdiği rahatsızlığına rağmen sigara içen şoförü şikayet edişinden ve polisin olaya müdahalesinden de bahsedilmekte. Yeter ki hakkınızı savunmak isteyin.

Kendi yaşadığım bir örnekle devam etmek istiyorum. Ehliyet alırken sürücü kursuyla aramda ödediğim tutarın tamamı için makbuz vermemesinden dolayı bir sorun vuku bulmuştu. Bu durumu il Milli Eğitim Müdürlüğüne bildirmiş ve dilekçe ile başvurmuştum. Dilekçeyi yazarken yardım almaya çalıştığım birkaç kişi ne gerek var ne elde edebileceğini düşünüyorsun diye akılları sıra telkinlerde bulunmuşlardı. Ama ben kimseyi dinlemedim ve bizzat il milli eğitim müdürü ile de görüştüm. Sonuç olarak sorunumla ilgilenildi. Tabi ben kararlı olduğum müddetçe. Yukarıda fazla para alan şoförün aynı davranışı daha öncede yaptığı ortaya çıkmış ve bu yüzden bu kez açılan davada hapis cezası istemiyle yargılanmakta. Belki bu kez de ceza almadan kurtulacak taksi şoförü ama bir dahaki sefere bunu sağlayabileceğini pekte düşünemese gerek. Keza benim verdiğim dilekçe neticesinde de sürücü kursu hakkında sadece bir soruşturma başlatıldı ve soruşturma herhangi bir yaptırımla sonuçlanmadı. Bunda konuyla ilgilenmek için zaman ayırmamış olmamda etkili oldu sanırım. Ama aynı duruma tekrar düşerlerse bu kez para veya tanıdıklarla bu işi halletmeleri daha zor olacaktır diye düşünüyorum. Yani ne yaparsak yapalım suçlular bir yolunu bulup kurtulur diye düşünmemek gerek. Zira bileri başlatacak ve diğerleri sürdürüp netice alacaklar.

Neticesini aldığım bir olayı da aktarmak istiyorum. Üniversitenin ilk yılında aldığım bilgisayarda meydana gelen uyumsuzluktan dolayı ısınma sorunu yaşıyordum ve isimde vermek istiyorum bilgisayarı aldığım GOLD mağazası yetkilileri sorunuma çare üretmemişlerdi. Tüketiciyi koruma derneğine yaptığım başvuru sonrasında her istediğim olmasa da sorunlarım büyük oranda giderilmişti.

Sonuç olarak hakkınızı arayın. Bugün için ne elde ettiğinizi yada edemediğinizi önemi yok. Yarın ne elde edebileceğinizi düşünün.

1 yorum:

  1. Dikkat.

    Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
    faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

    Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun.
    Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com)

    Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor

    (1) Tam adi: ....................
    (2) Kredi Tutari: ...............
    (3) Kredi Süre: ..............
    Dogum (4) Tarih: .................
    (5) Cinsiyet: .........................
    (6) Medeni Hali: ...............
    (7) Ülke:
    (8) Devlet: .....................
    (9) Ev adresi: .........
    (10) Ofis adresi: .........
    Kredinin (11) Amaç:
    (12) E-posta adresi:
    (13) Telefon numarasi: ...........
    (14) Faks numarasi: .............

    Bay Web Luis

    YanıtlaSil