2 Nisan 2010 Cuma

Gelecek Nasıl Değiştirilir_??

Başlık sizi yanıltmasın Zamanda Yolculuk mu Dediniz_?? yazısının devamı değil :=)). Eğitim Nedir? başlıklı yazıyı okuyunca insan geleceğini nasıl şekillendirebilir düşüncesinden dolayı yazmaktayım. Yazıda da belirtildiği gibi eğitim seviyesi ile işsizlik ters orantılı. Gerçi bu ülkemizde pekte öyle değil. Yani genç nüfusta ve üniversite mezunlarında azımsanamayacak derecelerde işsizlik var ( buraya TUİK verilerini aktarmak için bir araştırma yaptım ama yararlı bir sonuç edinemedim ). Bu durumun sebebi eğitim sistemimiz diyerek geçiştireceğim ama bu konuda ileride yazacak çok malzeme var. Yani devlet üniversiteleri neredeyse soyal devlet politikasına yakın bir sistemle yönetildikleri için her türlü bölüm öğrenci çekmekte. Gelecek ve iş kaygısı güdülmedem başlanılan ve bitirilen pek çok üniversite bölümü mevcut ( gerçi bazı akıllı arkadaşlarımız askerlikten kaçmak için böyle yöntemlerede başvurabiliyorlar onları saymıyoruz ).
Yani gelecek eğitim seviyemizi yükselterek değişecektir. Buda çalışmak ile olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder