27 Nisan 2010 Salı

CV Nedir _?

CV ( Curriculum vitae) özgeçmişin farklı bir şekli olarak ifade edilebilir. Ve eğitim yaşantınız, memleketiniz, sosyal yaşantınız, bilgi alanlarınız, becerileriniz, ilgi birikiminiz ve başarılarınız gibi özelliklerinizi içeren dökümandır.

Günümüzde iş bulmak için izlenen başlıca yol başvurulacak makama cv göndermektir. Siz bakmayın eş dost aracılığı ile iş buldum diyenlere. Eş dostta girse araya sizden ilk isteyecekleri şey mail adreslerine cv nizi yollamanız olacaktır. Yani iş bulmak için cv şart. Gerçi bu söylediğimin beyaz yakalı denilen çalışan topluluğu için geçerli olduğu dikkate alınmalı.

İş başvurusunda başarılı olmak için tavsiyeler veren pekçok profesyonel şirket ve site mevcut. Yardım alınabilecek kaynak çok yani. Ama çoğunluğu bir birinin aynı tavsiyeleri içermekte. Buda sizi sıradan yapmakta ve diğer adaylardan bir adım önde başlamanızı engellemekte.

Halbuki cv nize koyacağınız bir önyazı ve bu ön yazının içeriği hakkında yapılan bir çalışma sizi kalbur üstü yapabilir. Bu yazıda kullanacağınız dil bahsedeceğiniz ufacık bir konu bile sizi diğerlerinden ayırabilir. Bir başka yolda başvuracağınız şirkete gelecekte ki planlarınızı ve bu plalarınızın şirket için yararları ve örtüşen taraflarını izah etmek olabilir. Özgelecek başlığı ile aktarılan yazı benzer bilgiler içermekte.

Hayatta mühim olan işin özüdür derler. Evet bazı konularda haklılar. Ama başarı ayrıntılarda gizlidir. Sizde hayatta diğerlerinden bir adım önde olmak istiyorsanız inovasyona açık olun ve ayrıntılara önem verin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder